Hearthstone

Εισαγωγή στα Card-Games | Οικονομία του Hearthstone – Crafting (Μέρος 3ο) | Faerthos

Στο τρίτο κείμενο αυτής της σειράς θα ασχοληθούμε εκτενέστερα με τον τομέα του crafting, το τι πρέπει να γνωρίζουμε, τι να προσέχουμε και θα αναλύσουμε ως συνήθως ορισμένα βήματα, τα οποία θα μπορέσουν να οδηγήσουν τον καινούργιο παίκτη εκ του ασφαλούς, μακριά από λάθη και σπατάλες.

Πρίν αρχίσουμε να ασχολούμαστε με το κυρίως θέμα, θα ήθελα να αναφέρω πως παρακάτω όλες οι αναφορές που θα κάνω στον τομέα του crafting, έχουν να κάνουν με το Standard κομμάτι του παιχνιδιού και μόνο αυτό.

Δεν θα γίνει αναφορά στη διαχείριση Wild καρτών και γενικότερα συλλογής. Είναι στην ευχέρεια του κάθε παίκτη πως θα τις διαχειριστεί και θα ήθελα να αποφύγω να αναφερθώ στο συγκεκριμένο κομμάτι, μιας και αυτό έχει να κάνει με το τι ζητάει ο καθένας από το παιχνίδι. Έχοντας ξεκαθαρίσει το παραπάνω, μπορούμε πλέον να ξεκινήσουμε.

Βασικές πληροφορίες για το Crafting

Αρχικά, το crafting είναι το σύστημα ανακύκλωσης του Hearthstone. Δηλαδή, είναι ένα σύστημα μέσω του οποίου ο κάθε παίκτης «ανταλάσσει» τις παραπανίσιες κάρτες του καθώς και αυτές που δεν θέλει, με ένα είδος ψευδο-νομίσματος ονόματι dust, με το οποίο μπορεί να δημιουργήσει (craft-άρει) κάρτες που θέλει να προσθέσει στη συλλογή του.

Στο παιχνίδι, εκτός από τις κανονικές κάρτες, έχουμε και τις χρυσές. Οι χρυσές κάρτες έχουν ακριβώς τις ίδιες ιδιότητες με την αντίστοιχη κανονική εκδοχή τους, όσον αφορά το παικτικό κομμάτι, απλά είναι πιο σπάνιες. Πρακτικά, προστίθεται ένα animation στο πορτραίτο της κάρτας και σε ορισμένες χρυσές κάρτες προστίθονται επίσης κάποια ειδικά εφέ την στιγμή που χρησιμοποιούνται.

Στην ουσία, οι χρυσές κάρτες είναι ένα είδος επίδειξης πλούτου και ενασχόλησης με το παιχνίδι (μιας και κάποιος για να δημιουργήσει συλλογή από αυτές χρειάζεται σίγουρα να βάλει χρήματα, οπότε ενδιαφέρεται και ασχολείται με το παιχνίδι). Η μεγαλύτερη διαφορά όμως των χρυσών καρτών είναι η αναλογία τους σε dust που δίνουν, όντας 2 φορές πιο ακριβές στη δημιουργία τους και αντιστοίχως πιο πλουσιοπάροχες στο σπάσιμο τους. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό έχει να κάνει με την σπανιότητα που έχουν καθώς και τον σκοπό που εξυπηρετούν στο παιχνίδι.

Επομένως, σημαντικό ρόλο στο crafting παίζει η σπανιότητα της κάρτας που σπάμε ή δημιουργούμε. Ανάλογα με αυτήν αλλάζει και το ποσό που θα πάρουμε ή θα χρειαστεί να ξοδέψουμε.

Ενδεικτικά αυτά τα ποσά είναι:

  1. 40 dust για να δημιουργήσουμε μια common σπανιότητας κάρτα / 5 dust όταν την σπάμε
  2. 100 dust για να δημιουργήσουμε μια rare σπανιότητας κάρτα / 20 dust όταν την σπάμε
  3. 400 dust για να δημιουργήσουμε μια epic σπανιότητας κάρτα / 100 dust όταν την σπάμε
  4. 1600 dust για να δημιουργήσουμε μια legendary σπανιότητας κάρτα / 400 dust όταν την σπάμε

Οι παραπάνω όμως αναλογίες αλλάζουν αν οι κάρτες με τις οποίες έχουμε να κάνουμε είναι χρυσές. Τότε οι αναλογίες γίνονται ως εξής:

  1. 400 dust για να δημιουργήσουμε μια χρυσή common κάρτα / 50 dust όταν την σπάμε
  2. 800 dust για να δημιουργήσουμε μια χρυσή rare κάρτα / 100 dust όταν την σπάμε
  3. 1600 dust για να δημιουργήσουμε μια χρυσή epic κάρτα / 400 dust όταν την σπάμε
  4. 4.3200 dust για να δημιουργήσουμε μια χρυσή legendary κάρτα / 1600 dust όταν την σπάμε

Οι παραπάνω αναλογίες κέρδους – κόστους είναι σταθερές και αποτελούν την βάση πάνω στην οποία βασίζεται το σύστημα του crafting.

Post image

Παράδειγμα: Πίνακας με τις Αναλογίες Crafting-Disenchant.

Βασικές Αρχές του Crafting

Έχοντας πληροφορηθεί και ενημερωθεί για τα βασικά χαρακτηριστικά με τα οποία ασχολείται το crafting, ήρθε πλέον η ώρα να ασχοληθούμε με τις βασικές αρχές που διέπουν την ίδια πράξη της δημιουργίας μιας κάρτας.

Αυτές είναι τρεις: α) η προτεραιότητα, β) ο χρόνος ή η στιγμή και γ) η σπανιότητα. Βάση αυτών των τριών βλέπουμε αν αξίζει να δημιουργήσουμε μια κάρτα η όχι.

Επειδή όμως όλα τα παραπάνω ακούγονται πολύ ειδικά, παρακάτω θα αναλύσουμε αυτά τα τρία καθώς και θα εξηγήσουμε τι εννοούμε με αυτά

1. Προτεραιότητα: Ως προτεραιότητα εννοούμε τη σημαντικότητα της κάρτας στο παιχνίδι μας και το πόσο θα επηρρεάσει τη συλλογή μας. Για παράδειγμα, μια κάρτα που χρειαζόμαστε για να φτιάξουμε μια συγκεκριμένη τράπουλα, είναι σημαντικότερη από μια γενικά καλή κάρτα η οποία θα μας είναι αχρείαστη στη προκειμένη στιγμή. Μια πρόχειρη σειρά προτεραιότητας σε φθίνουσα μορφή θα είχε ως εξής:

Α) Κάρτες που χρειαζόμαστε για τη δημιουργία τράπουλας: αυτές είναι οι πιο σημαντικές μιας και επηρρεάζουν άμεσα το παιχνίδι μας

Β) Κάρτες που είναι γενικώς καλές και παίζονται σε πολλές τράπουλες, κυρίως ουδέτερου class, κάρτες όπως ο Zilliax, ο Malygos ή ο Chef Nomi.

Γ) Κάρτες που ανήκουν στην classic συλλογή, οπότε θα παίζονται για πάντα, μιας και δεν θα φύγουν ποτέ από το standard set.

Δ) Δυνατές κάρτες που ενδέχεται να χρειαστούμε σε τράπουλες μας και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε.

Ε) Λοιπές κάρτες, που θέλουμε να τις φτιάξουμε για προσωπική μας ευχαρίστηση.

Κατηγοριοποιώντας λοιπόν τις κάρτες μέσα από μια τέτοια σειρά, βλέπουμε πως ορισμένες κάρτες αξίζουν περισσότερο να τις craft-άρουμε από ορισμένες άλλες. Επίσης βλέπουμε πως ορισμένες κάρτες μπορούν να ανήκουν σε παραπάνω από μια κατηγορίες σε αυτή τη σειρά προτεραιότητας. Όπως είναι φυσικό, σε όσες περισσότερες κατηγορίες εντάσσονται τόσο πιο χρήσιμες είναι άρα και πιο αναγκαίες να τις δημιουργήσουμε.

2. Χρόνος: Ως χρόνο ορίζουμε τη στιγμή στην οποία αποφασίζουμε πως θέλουμε να craft-άρουμε κάρτες. Αν και τις περισσότερες φορές το συγκεκριμένο στοιχείο δεν το λαμβάνουμε και πολύ υπόψη, μερικές φορές είναι πολύ λάθος να πάμε και να ασχοληθούμε με τη δημιουργία καρτών. Τέτοιες στιγμές είναι:

Α) Πριν την εισαγωγή καινούργιου expansion και τις πρώτες μέρες αυτού, μιας και προβλέπονται αλλαγές στο σύντομο μέλλον, άρα και η επένδυσή μας γίνεται αυτομάτως πιο αβέβαιη.

Β) Πριν από ενημερώσεις και αλλαγές σχετικές με την ισορροπία του παιχνιδίου (balance changes), οι οποίες συνήθως αλλάζουν τις λειτουργίες σημαντικών καρτών στο μέχρι τότε meta έχοντας ως αποτέλεσμα τη δημιουργία αντίστοιχου κλίματος με αυτού που έχουμε όταν πρωτοβγαίνει ένα expansion, οπότε για τους ίδιους ακριβώς λόγους, καλύτερα να αποφύγουμε το crafting στο συγκεκριμένο διάστημα.

3. Σπανιότητα: Ως σπανιότητα εννοούμε ακριβώς αυτό που λέει η λέξη, δηλαδή την σπανιότητα των καρτών που θέλουμε να δημιουργήσουμε. Όπως είπαμε και σε προηγούμενο άρθρο, οι μόνες κάρτες που κανονικά θα πρέπει να craft-άρουμε είναι epic και legendary σπανιότητας. Αυτό ισχύει γιατί τις περισσότερες common και rare κάρτες θα τις τύχουμε από διάφορα πακέτα που θα ανοίξουμε, οπότε και θα ξοδέψουμε άσκοπα το dust μας craft-άροντας τες λίγες μέρες νωρίτερα. Σαφώς βέβαια υπάρχουν και εξαιρέσεις όταν ορισμένες τέτοιες κάρτες μας χωρίζουν από την δημιουργία μιας τράπουλας, αλλά αυτές είναι υπερβολικά σπάνιες.

Βασικές Αρχές του Disenchant

Όπως με το crafting έχουμε κάποιες βασικές αρχές και κανόνες που καλό είναι να ακολουθούμε, έτσι και με το disenchant έχουμε ορισμένες αντίστοιχες. Οι βασικές αρχές του disenchant, αν και λιγότερο σημαντικές από αυτές του crafting, είναι και αυτές σημαντικές στη διαχείριση του collection-συλλογής μας.

1.Χρόνος: Όπως και με το crafting, η μια αρχή του disenchant είναι ο χρόνος που σπάμε τις κάρτες. Το συγκεκριμένο είναι ένα απο τα συνηθέστερα λάθη που κάνουν ακόμα και καλοί, έμπειροι παίκτες και αυτό είναι να σπάνε τις extra κάρτες μετά το άνοιγμα κάθε πακέτου. Αυτό είναι λάθος, γιατί έτσι μπορεί να χάσουν την ευκαιρία να επωφεληθούν από αλλαγές που μπορούν να γίνουν σε συγκεκριμένες κάρτες οι οποίες για ένα χρονικό διάστημα να δίνουν στο σπάσιμο το 100% της αξίας τους, καθώς και άλλες οι οποίες θα έβγαιναν στο Hall of Fame, όπου όταν βγαίνουν κάρτες, δίνουν από μόνες τους το 100% της αξίας τους πίσω στον παίκτη, σαν αυτός να τις έσπασε.

Πολλές φορές όμως, δεν μπορούμε να περιμένουμε μέχρι εκείνη τη στιγμή που θα παρουσιαστούν αυτές οι ευκαιρίες, και έχουμε την ανάγκη για dust για να δημιουργήσουμε ορισμένες κάρτες. Τότε και γι’ αυτόν τον λόγο, και στην περίπτωση που χρειαζόμαστε dust, το σωστό είναι, να σπάμε τις extra κάρτες μας τη στιγμή πριν από την οποία θα χρειαστεί να craft-άρουμε άλλες κάρτες.

Έτσι, αφήνουμε ένα περιθώριο να εκμεταλλευτούμε τυχόν καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν εως τη στιγμή που όντως θα χρειαστούμε το dust για να το χρησιμοποιήσουμε.

Post image

Παράδειγμα: Μια εικόνα πριν από ένα mass disenchant.

2. Γνώση της χρησιμότητας των καρτών: Πολύ γενικός όρος, αλλά πέραν των extra αντιγράφων καρτών που έχουμε, για να σπάσουμε άλλες κάρτες που έχουμε 1 η 2 φορές, πρέπει να γνωρίζουμε πολύ καλά αν είναι χρήσιμες, αν ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν και κυριότερα αν θα κληθούμε να τις χρησιμοποιήσουμε εμείς στο μέλλον.

3. Σπανιότητα: Άλλη μια κατηγορία που είδαμε και πιο πάνω, εδώ έχει πολύ διαφορετική σημασία. Στο disenchant ποτέ δεν σπάμε μονά αντίγραφα legendary καρτών, μιας και έτσι προσθέτουμε κι άλλες κάρτες στον κύκλο legendary καρτών που μπορεί να ανοίξουμε σε μελλοντικά πακέτα, δηλαδή μπορεί να την ξανατύχουμε, έχοντας κάνει στην ουσία μια τρύπα στο νερό.

Καλό είναι να μη σπάμε επίσης epic κάρτες, μιας και αυτές είναι αρκετά σπάνιες, καθώς και έχουν κι αυτές ένα pity timer(κύκλο πακέτων στον οποίον τις συναντάμε, αν και πιο soft από αυτόν που έχουν οι legendary κάρτες), άμα τις έχουμε 1 ή 2 φορές, αλλά ενδέχεται να υπάρξουν και εξαιρέσεις όταν είναι αχρείαστες και χρειαζόμαστε άμεσα τα dust για τη δημιουργία deck.

4. Χρυσές Κάρτες: Όπως είδαμε και πιο πάνω, οι χρυσές κάρτες δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια πιο σπάνια μορφή των κανονικών καρτών, οι οποίες στο σπάσιμο δίνουν περισσότερο dust. Για τον λόγο αυτό, δικιά μου προτροπή στους νέους παίκτες και ειδικότερα σε όλους αυτούς που παίζουν το παιχνίδι δωρεάν, είναι να σπάνε ότι χρυσές κάρτες έχουν και δεν τις χρειάζονται, και να χρησιμοποιούν το dust αυτό σε δημιουργία καρτών που μπορεί να χρησιμοποιήσουν στις τράπουλες που παίζουν.

Post image

Παράδειγμα: Σπάσιμο χρυσής Legendary κάρτας.

Επίλογος

Κλείνοντας, μπορεί να ακουστεί αστείο, αλλά ο συγκεκριμένος τομέας του παιχνιδιού είναι αν όχι ο πιο επικίνδυνος, σίγουρα από τους πιο επικίνδυνους για τους νέους παίκτες. Αν και υπάρχει για την βοήθεια δημιουργίας συλλογής, τις περισσότερες φορές οι νέοι παίκτες μέσω λαθών απειρίας που κάνουν, καταφέρνουν μέσα από αυτόν να δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα στον εαυτό τους παρά να βοηθηθούν.

Είδαμε λοιπόν ορισμένα βασικά πράγματα και κανόνες που αφορούν τη δημιουργία καρτών καθώς και τον χειρισμό του τομέα του crafting και του disenchant. Γνωρίζοντας κανείς όλα τα παραπάνω, μπορεί θεωρώ να χειριστεί αρκετά καλά το κομμάτι που έχει να κάνει με την ανακύκλωση και δημιουργία καρτών του παιχνιδιού, ώστε να βοηθηθεί στη δημιουργία συλλογής.