Hearthstone

Εισαγωγή στα Card-Games | Hearthstone Keywords (Μερος 1ο) | Faerthos

Καλησπέρα!

Παρακάτω θα δούμε ορισμένα από τα πιο συνήθη ακρώνυμα και λέξεις που μπορεί να ακούσει/διαβάσει κανείς σε συζητήσεις σχετικές με το Ηearthstone και τα καρτοπαίχνιδα (Card Games) γενικότερα, καθώς και θα εξηγήσουμε τι σημαίνουν.

1. RNG

Ίσως το αγαπημένο ακρωνύμιο κάθε καρτοπαίκτη, ιδίως αυτών που παίζουν Hearthstone. Το RNG προέρχεται από τα αρχικά της έκφρασης “Random Number Generator”, που σημαίνει σε μετάφραση: “σύστημα παραγωγής τυχαίων αριθμών” και στην ουσία είναι ομώνυμη έκφραση περιγραφής της τύχης ενός ατόμου.

Το συγκεκριμένο ακρωνύμιο χρησιμοποιείται για να δηλώσει την τύχη ή την ατυχία ενός παίκτη, κυρίως σε θέματα και συνθήκες που έχουν να κάνουν με πιθανότητες γύρω από το παιχνίδι.

2. HIGH-ROLL

Ακόμη μια ευρέως γνωστή λέξη που χρησιμοποιείται για να περιγράψει την τύχη κάποιου παίχτη. Αν και η έννοια της λέξης πηγάζει από τους επαγγελματίες καρτοπαίκτες (κυρίως παίκτες πόκερ) που παίζουν μόνο για μεγάλα χρηματικά έπαθλα, στα card games έχει ως ένα σημείο παραφραστεί και αποκτήσει ένα καινούριο νόημα.

Το High-roll λοιπόν, έχει να κάνει με το ρίσκο που παίρνει κάποιος σε κάποιο σημείο του παιχνιδιού, το οποίο όμως καταφέρνει και το ξεπερνά μέσα από την καλή του τύχη. Σαν λέξη την ακούμε περισσότερο στην περιγραφή παικτών που ρισκάρουν πολύ αλλά καταφέρνουν στο τέλος και το γυρνάνε υπέρ τους, τους οποίους και αποκαλούμε High-Rollers.

3. GRINDING

Ονομάζεται η διαδικασία όταν ένας παίκτης παίζει πάρα πολλά παιχνίδια με σκοπό την επίτευξη απειροελάχιστων καλύτερα αποδόσεων και προνομίων (είτε αυτά έχουν να κάνουν με gold, με ranks κτλ.).

Χαρακτηριστικό παράδειγμα grinding στο Ηearthstone είναι οι παίκτες που παίζουν όσα παιχνίδια χρειάζεται την ημέρα για να κάνουν τις 30 νίκες ώστε να πάρουν τα 100 daily gold. Αυτούς τους παίκτες τους ονομάζουμε και “grinders”.

Αντίστοιχα, ως Grinder, ονομάζουμε τον παίκτη που κάθε σεζόν θα παίξει πάρα πολλά παιχνίδια (1000, 2000 κτλ) προκειμένου να καταφέρει να βρεθεί όσο το δυνατόν υψηλότερα γίνεται στην κατάταξη (Rank).

4. TOPDECK

Ονομάζεται το τράβηγμα της κάρτας που χρειάζεται προκειμένου να αλλάξει η ισορροπία δυναμικότητας μεταξύ των δυο αντιπάλων ή ακόμα και να νικήσει το παιχνίδι. Συνήθως συνδυάζεται με τα προηγούμενες ένοιες που αναφέραμε, που σχετίζονται με την τύχη.

Παράδειγμα: Topdeck με Assassinate σε Deathwing

5. NETDECK

Μπορεί να έχει μια λέξη κοινή με το topdeck, το netdeck όμως σημαίνει κάτι εντελώς διαφορετικό. Ως netdeck λοιπόν, ορίζουμε τη διαδικασία αντιγραφής μιας λίστας καρτών (deck) από το διαδίκτυο και της κατευθείαν εφαρμογής της στο παιχνίδι.

Χρησιμοποιείται κυρίως με μια αρνητική σημασία, υποδηλώνοντας τον συγκεκριμένο παίκτη ως κομμάτι της μάζας και κατ’ επέκταση τον χαρακτηρισμό του, ως μη ιδιαίτερα τεχνικά καταξιωμένο παίκτη.

Στην πραγματικότητα, όλοι μας λίγο ή πολύ, κάνουμε netdecking ανά χρονικά διαστήματα και δεν είναι κάτι εξ’ ολοκλήρου αρνητικό. Ωστόσο η συνεχής χρήση αυτού δημιουργεί παίκτες που αδυνατούν να καταλάβουν τη βέλτιστη χρήση συγκεκριμένων καρτών και πως επηρεάζουν το deck που χρησιμοποιούν, και την διαμόρφωση μιας χειρότερης αντίληψης ως προς το παιχνίδι συνολικά, πράγμα που θα τους κρατήσει πίσω στην προσωπική τους εξέλιξη.

6. COUNTERQUEUE

Ονομάζουμε όταν ένας παίκτης αλλάζει deck μεταξύ δύο παιχνιδιών με σκοπό την επίτευξη καλύτερων για αυτόν match-ups, στοχεύοντας στο να πετύχει τον αντίπαλο με τον οποίον έπαιξε προηγουμένως.

Το συγκεκριμένο φαινόμενο το συναντάμε συχνά στις υψηλές βαθμίδες κατάταξης, όπου οι πιθανοί αντίπαλοι που μπορεί να τύχει κανείς είναι συγκερκιμένοι και λιγότεροι αριθμητικά, οπότε και έχει νόημα η συγκεκριμένη τακτική. Μερικοί από τους καλύτερους παίκτες στο κόσμο συνηθίζουν να κάνουν counterqueue αν και δεν θεωρείται «σωστός ή ευγενικός» τρόπος παιχνιδιού.

7. MATCH-UPS

Match-Ups είναι τα προγνωστικά που έχει η κάθε λίστα καρτών (deck) απέναντι στις υπόλοιπες λίστες. Στην ουσία, σου δείχνουν την προδιάθεση που έχει το deck σου να νικήσει ή να χάσει το κάθε παιχνίδι.

Αν και η χρήση της λέξης είναι καθολική και περιλαμβάνει οποιαδήποτε deck μπορεί να παίξει κανείς απέναντι σε κάποιο άλλο, συνήθως περιορίζεται στα πιο συνηθισμένα, οι οποίες και σχηματίζουν το λεγόμενο meta.

Παράδειγμα: Match-ups για τον Odd Paladin vs Druid και Hunter

8. MΕΤΑ

Meta ονομάζουμε την κατάσταση που επικρατεί στο παιχνίδι την εκάστοτε χρονική στιγμή, η οποία έχει να κάνει με το στυλ του παιχνιδιού, τα deck που παίζονται τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή αλλά και τα matchups που υπάρχουν μεταξύ αυτών. Σαν έννοια το meta είναι γενική και αχανής και ανάλογα με τον κάθε σχολιαστή έχει και διαφορετικό περιεχόμενο.

Συνήθως όμως οριοθετείται γύρω από τα κοινά χαρακτηριστικά που του προσδίδει ο καθένας όπως π.χ ο χρόνος, οι αλλαγές που γίνονται για την εξωμάλυνση του παιχνιδιού από την ομάδα προγραμματιστών της Βlizzard, η ανακάλυψη ενός κυρίαρχου deck κ.ο.κ.

Συνεπώς έχουμε το cubelock meta, druid meta, aggro meta κτλ.

9. CURVE

Το να παίζουμε “on curve” σημαίνει πως σε κάθε γύρο, καταφέρνουμε και χρησιμοποιούμε όλα τα mana crystals που έχουμε στη διάθεσή μας.

Συνήθως το να παίζουμε “on curve” είναι και ο σωστός τρόπος παιχνιδιού αλλά όχι πάντα. Επίσης ακόμα μια έννοια που εμπεριέχει το curve είναι το παίξιμο μιας συγκεκριμένης κάρτας που κοστίζει ακριβώς το ίδιο με τους κρυστάλλους που διαθέτουμε, π.χ. Fungalmancer στο 5ο γύρο, ή Flanking Strike στον 4ο κ.ο.κ.

10. TEMPO

Το tempo είναι μια λέξη που χρησιμοποιείται πολύ συχνά στο παιχνίδι αλλά ο προσδιορισμός αυτής είναι ασαφής. Η καθαρή έννοια αυτής είναι πως tempo ονομάζουμε το χρονικό προβάδισμα προτεραιότητας σε συνάρτηση με το παικτικό προβάδισμα στο ταμπλό.

Στο Hearthstone είναι πολύ σημαντικό να έχει κάνεις το tempo. Στην ουσία αυτός που το έχει, είναι ο παίκτης που βγαίνει μπροστά και ζητάει απαντήσεις από τον αντίπαλο, δηλαδή αυτός που καθοδηγεί τον ρυθμό του παιχνιδιου.

Η σημαντικότητα του Tempo, μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτή αν κοιτάξουμε τη διαφορά στα ποσοστά νίκης που υπάρχει μεταξύ του παίκτη που παίζει πρώτος και εκείνου που παίζει δεύτερος.

Παράδειγμα: Tempo swing με Flanking Strike



Το άρθρο θα συνεχιστεί με επιπλέον έννοιες στο δεύτερο μέρος που θα δημοσιευτεί μέσα στις επόμενες μέρες.