Hearthstone

Εισαγωγή στα Card-Games | Hearthstone Keywords (Μερος 2ο) | Faerthos

Καλησπέρα και πάλι!

Παρακάτω θα δούμε ορισμένα από τα πιο συνήθη ακρώνυμα και λέξεις που μπορεί να ακούσει/διαβάσει κανείς σε συζητήσεις σχετικές με το Ηearthstone και τα καρτοπαίχνιδα (Card Games) γενικότερα, καθώς και θα εξηγήσουμε τι σημαίνουν.

1. POWERTURN

Σπάνιος όρος που τον χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε έναν γύρο όπου ο ένας παίκτης αλλάζει τη ροή του παιχνιδιού πραγματοποιόντας plays, αδιανόητα σε mana cost, που συχνά καταλήγουν και να νικήσουν μόνα τους την παρτίδα.

Χαρακτηριστικά powerturn έχουμε για παράδειγμα, με το Twig of the World Tree, με τους Death Knights, με τα Carnivorous Cube plays, Master Oakheart και παλιότερα N’zoth, the Corruptor κ.α. Βέβαια powerturn μπορεί να είναι και ένα Ultimate Infestation από μόνο του.

Πρακτικά, οτιδήποτε ξεπερνάει σε value τα mana crystals που ο αντίπαλος/εμείς διαθέτει/διαθέτουμε, μπορεί να θεωρηθεί ως powerturn.

Προκειμένου να αποτρέψουμε τον αντίπαλο μας από το να παίξει τέτοιους γύρους, πολλές φορές καταλήγουμε να παίζουμε μη-ιδανικά στην προσπάθεια μας να δημιουργήσουμε επιπλέον πίεση, αναγκάζοντας τον να απαντήσει σε αυτήν.

2. ROPE

Oνομάζουμε το σχοινάκι που εμφανίζεται στο χρονικό τέλος του κάθε γύρου. Σαν όρος χρησιμοποιείται περισσότερο για να περιγράψει τους παίκτες που αργούν χαρακτηριστικά να ολοκληρώσουν κάποιον γύρο της παρτίδας – τους λεγόμενους «ropers».

Στο καθαρά τεχνικό κομμάτι του παιχνιδιού, το rope μας δείχνει πολλά για τον αντίπαλο παίκτη – από αδυναμία να βρει απάντηση στις δικές μας κινήσεις εώς και κακοπροαίρετης καθυστέρησης με σκοπό να δημιουργήσει σύγχυση.

3. FLOOD

Η μετάφραση της λέξης στα ελληνικά σημαίνει «πλημμύρα» και δεν απέχει πολύ από την σημασία της στο Hearthstone και στα καρτοπαίχνιδα γενικότερα.

Flood λοιπόν, ονομάζουμε το γέμισμα του ταμπλό από μικρά συνήθως σώματα με σκοπό τη νίκη από υπερπληθυσμό μονάδων. Χαρακτηριστικές λίστες καρτών που βασίζονται πάνω σε αυτό για να νικήσουν είναι ο odd paladin, ο zoolock, ο token druid παλιότερα κ.ο.κ.

Παράδειγμα: Τυπικό flood του ταμπλό από έναν Odd Paladin.

4. BM

Είναι τα αρχικά των λέξεων «Bad Manners» που μεταφράζονται σε «Κακοί Τρόποι». Χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει τους παίκτες που παίζουν επίτηδες κινήσεις δίχως ουσία, συνήθως σε μια παρτίδα του οποίου το αποτέλεσμα έχει πιθανολογικά κριθεί, στοχεύοντας στον εξευτελισμό ή εκνευρισμό του αντιπάλου. Συνηθέστερος τρόπος BM είναι τα emotes, τα οποία ανά χρονικές περιόδους μπορεί να γίνουν πολύ εκνευριστικά, τα χαμένα lethal κ.α.

5. LETHAL

Ονομάζουμε τη στιγμή στην οποία είτε με τις μονάδες που έχουμε στο ταμπλό, είτε με τις κάρτες που έχουμε στο χέρι μας, είτε με συνδυασμό αυτών των δυο, βρισκόμαστε σε θέση να σκοτώσουμε τον αντίπαλο ήρωα και να νικήσουμε τη παρτίδα.

6. SET

Όπως μπορούμε να καταλάβουμε και από τη μετάφραση της λέξης, με το set εννοούμε την χειραγώγηση του παιχνιδιού μέσω ορισμένων δικών μας plays, για να δημιουργήσουμε μια επικείμενη κατάσταση όπου θα έχουμε lethal, θα πάρουμε προβάδισμα στο tempo ή στο value, θα αντιμετωπίσουμε κάποιες απειλές του αντιπάλου κ.α.

7. VALUE

Όπως το tempo, έτσι και το value, είναι μια πολύ γενική ορολογία της οποίας η πλήρης και αναλυτική περιγραφή θα χρειαζόταν σελίδες ολόκληρες. Παρόλα αυτά είναι από τις πιο σημαντικές έννοιες και η κατανόηση αυτής μπορεί να βοηθήσει κατά πολύ στην εξέλιξη ενός παίκτη.

Περιληπτικά value, που στα ελληνικά σημαίνει «αξία», είναι μια έννοια που χρησιμοποιείται για να περιγράψει την «ουσιαστική» αξία μιας κάρτας τη συγκεκριμένη στιγμή που την παίζουμε, ή που βρίσκεται στο παιχνίδι, σε συνάρτηση είτε με τα mana crystals που ο αντίπαλος καλείται να καταναλώσει για να την αντιμετωπίσει, είτε με τις κάρτες που θα πρέπει να ξοδέψει για τον ίδιο ακριβώς λόγο.

Έτσι βρισκόμαστε να έχουμε τις δύο αυτές κατηγορίες:

α) Value for cards Π.χ. ο αντίπαλος έχει ένα board με 1x 4/4 Fal’dorei Strider, 2x 3/2 Elven Minstrel, 2x Flame Elemental και 2x Fire Fly, και εμείς έχουμε Flamestrike στο χέρι, με μια κάρτα αντιμετωπίζουμε 5 κάρτες της τράπουλας του αντιπάλου μας, + 2 έξτρα που δημιούργησε μέσω των καρτών του, κερδίζοντας σε value ως προς τις κάρτες που μας μένουν να χρησιμοποιήσουμε

β) Value for mana Π.χ Στην ίδια με την παραπάνω περίπτωση, ο αντίπαλος για να παίξει τις συγκεκριμένες κάρτες κατανάλωσε 4 mana για την Fal’dorei Strider, 8 mana για τους 2 Elven Minstrel, 2 mana για τα 2 Flame Elemental και 2 mana για τα 2 Fire Fly, σύνολο 16 mana, τα οποία εμείς αντιμετωπίζουμε με μια κάρτα που κοστίζει μόλις 7.

Παράδειγμα: Η κατάσταση που περιγράφουμε στα παραδείγματα α&β.

Όπως μπορούμε λοιπόν να καταλάβουμε, η έννοια του value είναι πολύ γενική και δύσκολα μπορεί να κατονομασθεί με ακρίβεια. Είναι όμως σημαντικό να μπορούμε στο περίπου να κατανοούμε την ύπαρξη της και να την προσεγγίζουμε σε γενικά πλαίσια μέσα σε ένα παίχνιδι.

Μέσα από αυτήν, μπορούμε να διαμορφώσουμε μια καλύτερη ιδέα για το ποιος παίχτης προηγείται και ποιος κυνηγάει, βοηθώντας μας να βελτιώσουμε την τακτική μας και μαζί με αυτήν και τις πιθανότητες μας να νικήσουμε το παιχνίδι.

8. PLAY AROUND

Λέμε την έκφραση που χρησιμοποιούμε όταν ένας παίκτης παίζει επιφυλακτικά, έχοντας στο μυαλό του συγκεκριμένες κάρτες που τρέχει ο αντίπαλος, οι οποίες μπορούν να αλλάξουν την ροή του παιχνιδιού.

Για να αποκτήσει κάποιος την ικανότητα και την σιγουριά να προσαρμόζει την στρατηγική του ανάλογα τις κάρτες του αντιπάλου, προϋποθέτει ότι γνωρίζει πολύ καλά τις δημοφιλής λίστες καρτών που κυκλοφορούν και την γενική στρατηγική τους, και πιο συγκεκριμένα την λίστα που παίζει ο αντίπαλος του.

Γι’ αυτόν τον λόγο, όταν βλέπουμε άτομα να παίζουν around από κάρτες, μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε ότι έχουν μια σχετική εμπειρία στο παιχνίδι. Πολλές φορές, το play around συνάδει με τον αντίστοιχο γύρο ή mana που μπορούν να παιχτούν οι συγκεκριμένες κάρτες. Π.χ. ένας odd paladin ποτέ δεν flood-άρει (γεμίζει) το board του όταν παίζει εναντίον druid από τον γύρο 6 και μετά, σε φόβο ότι ο 2ος θα έχει Spreading Plague στο χέρι του.

9. GREED

Σε αντίθεση με το play around, greed ή greedy plays, ονομάζουμε τα plays όταν κάποιος παίκτης δεν προσαρμόζει τον τρόπο παιχνιδιού του ανάλογα με τις εν δυνάμη κάρτες που έχει ο αντίπαλος και στην ουσία παίζει «άπληστα», αδιαφορόντας αν ο αντίπαλος του έχει τις κάρτες να τον τιμωρήσει.

Το αν κάποιος θα greed-άρει ή θα παίξει around από συγκεκριμένες κάρτες, βασίζεται πάνω στην εμπειρία και τον τρόπο παιχνιδιού του εκάστοτε παίκτη. Ακόμα κι αν θεωρητικά υπάρχουν περιπτώσεις που μια από τις δύο επιλογές είναι ξεκάθαρα η σωστή κίνηση, η τελική απόφαση εναπόκειται πάλι στην κρίση του παίκτη.

10. OPTIMAL PLAY

Ονομάζουμε την ιδεατή αλληλουχία επιλογών κινήσεων που έχουμε στη διάθεσή μας κάθε γύρο. Τις περισσότερες φορές το optimal play είναι αντιληπτό χωρίς μεγάλη δυσκολία.

Κάποιες φορές όμως, πρέπει να επιλέξουμε μεταξύ αντίστοιχης δυναμικότητας κινήσεων όπου και δυσκολεύει αρκετά η διαδικασία της ιδεατής επιλογής. Σε αυτές τις καταστάσεις φαίνεται η εμπειρία του κάθε παίκτη.

Πολλές φορές, παίκτες επιλέγουν να μην παίζουν ιδεατά (optimally), με σκοπό να παίξουν around από συγκεκριμένες κάρτες του αντιπάλου, να του στερήσουν πληροφορίες ή και να του δημιουργήσουν λανθασμένες εντυπώσεις, οδηγώντας τον σε λάθη και παγίδες. Τις περισσότερες όμως φορές, η πλειοψηφία των παικτών προσπαθούν να παίζουν το ιδανικότερο play που έχουν στη διάθεσή τους προκειμένου να πάρουν το tempo και κατ’ επέκταση, τα ηνία του παιχνιδιού.

Για παράδειγμα, όπως μπορούμε να δούμε στη παρακάτω εικόνα, ο συγκεκριμένος Hunter έχει στο γύρο 1 τις εξής επιλογές:

α) παίζει ένα Dire Mole (1),
β) παίζει το Candleshot (2),
γ) παίζει το The Coin και 2 Dire Mole (3+1+1),
δ) παίζει το The Coin, 1 Dire Mole και το Candleshot (3+1+2),
ε) παίζει το The Coin και το Crackling Razormaw (3+4) και
στ) παίζει το The Coin και χρησιμοποιεί τη hero power του (3+5).

Το The Coin σαν κάρτα είναι πολύ χρήσιμο, και συνήθως αποφεύγουμε από το να το χρησιμοποιούμε στην πρώτη ευκαιρία. Από την άλλη, όταν παίζουμε ένα όπλο, έχουμε τη δυνατότητα να επιτεθούμε με αυτό στον γύρο που το παίζουμε, σε αντίθεση με τα minions, τα οποία μπορούν να επιτεθούν από τον επόμενο γύρο. Οπότε οι κάρτες minion έχουν προτεραιότητα. Το Crackling Razormaw είναι μια κάρτα με ειδικό effect Battlecry, το οποίο για να δουλέψει προϋποθέτει να έχουμε ήδη ένα minion στο ταμπλό, οπότε δεν μπορεί να είναι η ιδανική επιλογή για τον πρώτο γύρο. Τέλος, ΠΟΤΕ δεν κάνουμε με Hunter The Coin+Hero Power.

Καταλήγουμε έτσι πως τα optimal plays στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι είτε το α είτε το γ αναλόγως με το matchup και πολύ σπάνια το β αν παίζουμε εναντίον Priest που έχει ρίξει Northshire Cleric ή Warlock με Flame Imp κτλ.

Παράδειγμα: Το παραπάνω παράδειγμα σε εικόνα.

Αυτές ήταν μερικές από τις σημαντικότερες λέξεις και φράσεις που θα συναντήσετε ενώ παίζετε Hearthstone. Φυσικά όμως, δεν είναι και όλες. Επομένως, μπορείτε να προσθέσετε στα σχόλια κι άλλες έννοιες και ορισμούς που θεωρείτε πως χρειάζονται επεξήγηση. Αν συμπληρωθεί ικανοποιητικός αριθμός θα δημιουργηθεί και 3ο Μέρος του συγκεκριμένου άρθρου.